Echt een dagje werken

16 maart 2009 - Belém, Brazilië

Morgen houden we als het goed is het college voor de studenten van het masterprogramma. Dat betekend dat we vandaag nog aardig wat werk moesten verzetten om alles in orde te krijgen! De test waar we  het in het vorige bericht over hadden is een heus tentamen geworden, maar we moesten nog aardig nadenken over de puntenverdeling en wat we de studenten precies wilden vragen, het moet natuurlijk wel een beetje van niveau blijven... ;)

Het heeft hier vrijwel de hele dag geregend dus dat gaf ons mooi de gelegenheid om de bovenverdieping van het hostel om te bouwen tot ons kantoor en het duurde dan ook niet lang of overal lagen papiertjes en waren we in druk overleg over hoe we dit moesten formuleren of wat we precies wilden vragen. Ook hebben we  een formulier opgesteld dat elke student moet invullen wanneer ze aan het determineren zijn. Het is erg handig dat de studenten ons kunnen helpen met het determineren van de planten, we willen alleen wel graag bijhouden wat ze precies doen met de planten en welke planten ze determineren. We beginnen ons al echte docenten te voelen :)

Ondanks de regen zijn we nog wel even naar de supermarkt geweest om een paar boodschappen te doen. Voor de bootreis wilden we nog graag wat eten meenemen, voor het geval het eten op de boot niet echt te vertrouwen is hebben we wat ingeblikt spul meegenomen en vooral ook water. De kerel achter de balie van het hostel was zo aardig om ons zijn parapluutje even te lenen maar nadat we onze appels ingewogen hadden hebben we deze per ongeluk laten liggen en 5 minuten later was het ding door iemand meegenomen. In ons gebroken, maar steeds beter wordende Braziliaans, hebben we bij de balie gevraagd of ze soms een paraplu gevonden hadden en tot onze verbazig kregen we zelfs een grotere en stevigere paraplu weer mee! Bij de supermarkt hadden we ook wat wasmiddel gehaald, onze voorraad kleren begon namelijk op te raken (dat gaat verbazingwekkend snel met dit weer...) en hebben we het een en ander met de hand gewassen. Dit hangt op dit moment nog te drogen in onze slaapkamer.

Het is nu nog even wachten op Anna-Luiza die ons hopelijk straks komt ophalen om wat te gaan eten en om de laatste ontwikkelingen te bespreken. Als we wat meer weten zullen we dat natuurlijk laten weten!

Groeten,

Edwin en Jos.

1. Harry:
    16 maart 2009
    Hi Jos en edwin,
    Jullie kunnen wel een handel in paraplu's beginnen, heerlijk dat deze mensen zo reageren.oh ja de punten verdeling , volgens mijn info 1 is 10 etc ofwel op z'n Amerikaans.
    een snurk van slapende Lucky
    groet Harry
  2. jos sr. en marja:
    16 maart 2009
    hee mannen, Het gaat prima en lekker druk zie ik. heel leuk.
    Als je zo druk bent kun je geen heimwee krijgen, wat ik ook niet verwacht had. het wordt hier ook beter weer. s,nacht 5 gr. en overdag richting 13 met of en toe zon. afgelopen zaterdag heerlijk met marja geroeid onder het zonnetje op de reewijkse plassen. Jos, morgen is oma jarig. als je me een mailtje of een sms berichtje stuurd , laat ik haar dat morgen lezen. Ik neem aan dat je niet kunt bellen ! als je morgen de bossen ingaat met de boot wens ik je een behouden vaart. groet van je pa en marja.
  3. Aartje:
    Succes vandaag jongens!
  4. Monika:
    Hey Joske!
    Zit je in de regenperiode daar nu? Dat is wel balen zeg.
    Vorige week heb ik je een berichtje via facebook geschreven. Heb je die gelezen? Ik had je e-mail adres niet dus daarom zo.
    Hopelijk hoor ik snel iets van je.

Veel Liefs,

Monika (die poolse, aankomende buuf)
  5. Mama Karin:
    Hoi Jos en Edwin,

Ik hoop dat de bootreis goed is verlopen en jullie goed zijn aangekomen en niet te vermoeid zijn.
    Ik hoor het graag snel van je, want ik was best wel ongerust
    hierover en heb heel weinig geslapen. Heel veel succes en ik ben trots op jullie!! Liefs, greetings van mama.
  6. tante Corrie:
    Ha die Jos,

Wat leuk zo'n avontuur! En dat allemaal vanwege je studie! Geniet er maar van, want zo'n kans krijgt niet iedereen! Heel veel succes en veel plezier samen!

Groetjes van ons allen!
    Corrie
  7. Maaike:
    Hoihoi

Ik had helemaal niet verwacht dat jullie al zoveel op de site hadden gezet. Leuk om te lezen en te zien.
    Aankomend weekend hebben we logeerweekend met de bevers en wie moet er nu themafiguur spelen??
    Komt helemaal goed hoor, Robin harmsen neemt het voor je waar;).

Heel veel plezier en succes nog verder!!
    Groetjes
    Patrick en Maaike
  8. Serge:
    Hallo!
    Ziet er allemaal goed uit zo daar. Het lijkt er op dat het acclimatiseren jullie goed afgaat. Ben benieuwd hoe dat met jullie college gaat. In ider geval veel succes (daarmee maar ook met de andere dingen die jullie daar doen).

Adeus en tot later!
    Serge
  9. Jantina:
    Hey jullie daar,

Zo over deze blog struinend krijg ik de indruk dat jullie het tof hebben in Brazil. En het is ook wel prettig om te weten dat jullie niet uit een boom zijn gevallen :) Succes met bomen klimmen, college geven en wat al niet meer.. (En wees voorzichtig met die machetes!)

Groetjes,
    Jantina
  10. Rosa:
    19 maart 2009
    Hee joske,
    Nou jullie houden iedereen zo goed op de hoogte.. fanatieke schrijvers. Zo te lezen bende druk met alles en heb je het goed naar je zin. Heel veel succes voor in de jungle straks! Ik ga weer
    hangmat opzoeken en lekker een boekske lezen.
    Liefs Rosa
  11. Hans:
    19 maart 2009
    Hallo Edwin en Jos,

Eergisteren schreef ik een rectie maar ik ben blijkbaar vergeten de verstuur! knop in te drukken want ik het bericht niet.

Ik hoop dat de lecture goed is gegaan (ik wenste in dat vorige bericht jullie succes) en dat de bootreis ook goed verloopt/verlopen is.

Het is goed te lezen dat alles bevalt en dat Anna Luiza jullie goed heeft opgevangen. Ik ga er vanuit dat Caxiuana een groot feest gaat worden, als je maar zorgt dat je oppast met klimmen.

Ik hoop dat er e-mail contact mogelijk vanuit het station want ik ben erg benieuwd naar het werk. Vanmorgen heb ik nog even lopen dromen om toch maar een week (en half) vrij te nemen om even snel langs te komen maar ik vrees dat het toch een iets te wild idee is.
    groeten Hans